Text Widget

Wednesday, November 5, 2008

Mesyuarat Bahagian Sik III 2008

Pertandingan untu jawatan Naib Ketua adalah agak sengit.

Lima calon pada awalnya menawarkan diri. Tetapi disaat akhir Ustaz Bakri menarik diri. Ini mungkin disebabkan beliau mungkin tiada kekuatan atau kelayakan untuk jawatan tersebut. God knows.

Calon lain ialah Azizan Ishak, Safarudin Hanafiah, Dato Hasbullah dan Mat Zuki Esso.

Azizan Ishak adalah penyandang jawatan tersebut. Dari segi kelebihan ialah beliau sudah lama dan berpengalaman di jawatan tersebut. Tetapi jika dikira performance, maka ianya masih boleh dipertikaikan. Beliau juga adalah pengerusi Kemajuan Felda yang mana agak rapat dengan DS Najib. Ini adalah advantage beliau. Tetapi angin-angin bertiup yang beliau sendiri tidak digemari oleh peneroka felda kawasan beliau. Dari segi rangkaian, beliau adalah bersama YB Tajudin.

Safarudin Hanafiah adalah bekas Ketua Pemuda. Beliau gagal memegang apa-apa jawatan eksekutif selepas tamat tempoh pemuda. Hanya berada dalam barisan AJK Bahagian. Buat pertama kali mencuba untuk jawatan eksekutif. Anak kepada seorang Tan Sri yang berasal dari Sik ... Tan Sri Hanafiah. Mempunyai kabel yang agak kuat di peringkat atasan. Walaubagaimanapun, beliau jarang berada di Sik. Banyak masa berada di Kuala Lumpur menjalankan business beliau. Tidak diketahui ke arah siapa beliau condong. Tetapi runner beliau juga adalah runner Dato' Osman Desa.

Dato' Hasbullah adalah bekas salah seorang Setiausaha kepada Paklah. Ketua Eksekutif Perkim di bawah Tun Dr Mahathir. Orang agama dan bukan asal dari Sik. Seorang yang agak cekal. Bekas calon DUN Jeneri pada PRU12 yang lalu dengan hanya kalah sebanyak 100 lebih. Agak agressif berkempen dan boleh dikatakan tidak memihak kepada mana-mana kumpulan samada YB Tajudin atau Dato OSman Desa.

Mat Zuki Esso adalah anak Sik tetapi menetap di Kuala Lumpur. Memilik Esso Sik serta Shell sebelahnya. Berada dalam barisan jawatankuasa selama 2 penggal. Beliau lebih mirip kepada Dato Osman Desa. Masa agak kurang di Sik sebaliknya lebih berada di KL menjalankan bisness beliau.

Untuk perwakilan semua, pilihlah yang terbaik. Yang boleh berkhidmat. Yang boleh mengukuhkan UMNO Sik.


0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More