Text Widget

Wednesday, November 5, 2008

Mesyuarat Bahagian Sik IV 2008

Seramai 60 orang calon telah menawarkan diri untuk bertanding. Jumlah yang agak tinggi.

Inilah yang dikatakan Demokrasi dalam UMNO. Sapa-sapa boleh bertanding. Tetapi harap-harap selepas pertandingan ' kiambang bertaut' kembali. Air dicincang tidak akan berpisah lama.

Terdapat calon bekas AJK pemuda yang ingin meneruskan perjuangan. Terdapat muka baru ingin mencuba nasib. Terdapat muka lama yang ingin mempertahankan jawatan.

Agak terkilan yang bekas Ketua Bahagian serta pengasas UMNO(Baru) Sik hanya bertanding sebagai AJK bahagian. Dimana letaknya pemikiran cawangan-cawangan ? Beliau diberikan nombor 05.

Jika tidak mahu beri tempat eksekutif kepada beliaupun, letaklah beliau dalam AJK bahagian. Banyak ilmu yg boleh dipelajari dari beliau.

Ada juga professional yang mencuba utk berada dalam barisan AJK. Kita tunggu dan lihat samada mereka ini diterima oleh perwakilan. Professional ini hanya ingin membantu mengukuhkan UMNO Sik. Mereka mempunyai pekerjaan tetap. Tidak bergantung kepada projek atau kerja-kerja politik.

Idea-idea baru mungkin dapat disalurkan utk memperkasakan UMNO sik.

Jika diberi perhatian sekarang, telah wujud 2 team yang mempunyai barisan AJK masing. Team A ialah dibawah YB Tajudin dan Team B dibawah Dato' OSman Desa. Tetapi masih ada lone ranger yang bergerak sendiri.

Perwakilan .... pilihlah yang terbaik dikalangan 60 orang ini.


0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More